Napomene uz vrjednovanje
Svaka učenička aktivnost na satu
pruža mogućnost praćenja napretka i vrjednovanja. Ocjenjivanje treba biti
sastavni dio poučavanja. Treba izbjegavati stresne situacije ispitivanja i
ocjenjivanja pa se po mogućnosti ono provodi kao dio samog nastavnog sata, a ne
kao izdvojeni čin.
Naglasak je na onome što učenik
može i zna. Prati se napredak svakoga djeteta prema njegovim sposobnostima i
zalaganju. Ne uspoređuje se s drugima, nego sa samim sobom. Vrjednovanje treba
biti višedimenzionalno i obuhvaćati akademska, socijalna i emocionalna
postignuća. Valja rabiti različite metode procjene znanja (usmene, pisane,
različite aktivnosti…) i u različitim situacijama. Teži se i postupnom uvođenju
samoocjenjivanja učenika, kao poticaju na razmišljanje o vlastitu učenju i
napretku. Od samog početka školovanja valja im pomagati da razviju samostalnost
i objektivnost u vrjednovanju vlastita i tuđega rada.
*Ocjenjivanje mora biti
sastavni dio poučavanja
Nema komentara:
Objavi komentar